Opdrachtomschrijving:
Het probleem is dat patiënten weinig controle hebben over hun medische gegevens. Alles verloopt vaak via de huisartspraktijk, wat leidt tot lange wachttijden in de telefonische wachtrij en slechte bereikbaarheid van de praktijken. De bestaande oplossing zijn niet erg gebruiksvriendelijk, zijn matig vormgegeven en komen niet overeen met hoe het in de praktijk er aan toe gaat. Daarom ben ik de uitdaging aangegaan om dit proces efficiënter te maken en te streven naar een aantrekkelijker oplossing.

Eindresultaat:
De ZorgGemak huisartsapp maakt medische zaken eenvoudiger voor patiënten. Met de unieke gezondheidsklachten-checker kunnen ze snel de oorzaak en ernst van hun klachten achterhalen. Daarna kunnen patiënten zelf beslissen of een afspraak nodig is. Bovendien kunnen ze herinneringen instellen voor geplande afspraken en deze direct toevoegen aan hun persoonlijke agenda.

De app helpt ook bij het bijhouden van medicatie en het instellen van herinneringen voor inname, zodat patiënten hun medicijnen niet vergeten. Bovendien kunnen patiënten vragen stellen aan zorgverleners via de gespreksfunctie, zonder te hoeven bellen. Uitslagen, correspondentie en verwijzingen zijn gemakkelijk toegankelijk, met notificaties voor nieuwe uitslagen.

De app biedt persoonlijk advies en geeft patiënten de controle over hun medische gegevens, waar en wanneer ze maar willen. ZorgGemak waarborgt privacy, toegankelijkheid, betrouwbaarheid, veiligheid en is transparant richting de patiënt.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.