Opdrachtomschrijving:
Expeditie Poolcirkel is dit jaar verhuisd naar de commerciële zender. Hiermee is de nadruk komen te liggen op sponsoring (door Smint). Het platform dat er dit jaar was kon verbeterd worden voor volgend jaar. Er moest meer aandacht komen voor het merk Smint via het platform, omdat ook bleek dat Smint niet was opgevallen bij de gebruikers.

Home

Eindresultaat:
Uit testen met Eyetracking bleek dat de gebruikers Smint op het platform wel zagen, maar dat deze niet in het geheugen bleef hangen toen er na de test gevraagd werd naar een rijtje van vijf merken. Aan de merkherinnering is een puntentelling vastgemaakt. Op het huidige platform kreeg het merk Smint 1/60 punten. Ik heb twee herontwerpen gemaakt, waarbij één op basis van interaction design en één met toevoeging van Neuromarketing. Deze twee versies heb ik wederom getest met Eyetracking.

Bij de interaction design versie kreeg Smint 17/30 punten en op de Neuromarketing versie 26/30 punten. De interactie is aanzienlijk verbeterd met dit herontwerp. Dit is gemeten met de officiële SUS-score (System Usability Scale). Vooral het literatuuronderzoek dat erachter zit is erg nuttig voor de opleiding. Neuromarketing is een mooi, opkomend vakgebied. Mijn scriptie moet ik nog verdedigen, maar deze kan ik het jurylid toesturen per email. Vanwege privacy voor de opdrachtgevers RTL en Smint kan ik deze niet online publiceren.

Deelnemer_detail

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
http://home.deds.nl/~mo722/

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.