
Opdrachtomschrijving:
De gemeentelijke Dienst Infrastructuur, Verkeer en Vervoer (DIVV) wilt van Amsterdam een mooiere en beter bereikbare stad maken. Mensen gaan niet altijd goed geïnformeerd op reis. Hierdoor ontstaan er files, gebeuren er ongelukken en wordt Amsterdam minder bereikbaar. De vraag was een mobiele applicatie te ontwikkelen die een bijdrage levert met méér servicegerichte informatie aan de gebruiker dan de huidige middelen op het internet.
Eindresultaat:
Soms haasten mensen zich voor de trein, metro of bus zonder dat ze weten dat hun vervoer al vertraagd is. Het kan erg vervelend zijn om in de situatie terecht te komen dat je al op het platform staat en vervolgens nog 15 minuten moet wachten. Delay Assistant lost dit probleem op door je een persoonlijke trillende notificatie te sturen wanneer je vervoersmiddel is vertraagd terwijl je aan het reizen bent. Met deze app hoef je niet meer langer te zoeken naar data, aangezien de data naar je toe komt. Geen zorgen meer maken over het op tijd zijn, in plaats daarvan kun je rustig zitten, relaxen en eventueel een extra kopje koffie halen.
Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
http://michaelgroen.nl/divv.html
http://www.michaelgroen.nl/projects/divv/index.html – Prototype