Opdrachtomschrijving:
Het Amsterdam Museum wil middelbare scholieren enthousiasmeren voor een bezoek aan het museum. Aan ons de opdracht om een game of virtuele experience te bouwen die de doelgroep voorbereid op een bezoek of interesse opwekt voor de Panorama tentoonstelling. Hoewel de vorm van uitwerking vrij breed is blijft het wel belangrijk dat er een vorm van educatie in verwerkt zit.

Eindresultaat:
Zwarte Jan op het schilderij “De Anatomische Les van Dr. Jan Deijman” van Rembrandt is de persoon, op de sectietafel, ter beschikking gesteld aan de chirurgijnen voor een anatomische les. In opdracht van zijn partner, Elsje Otte, zoek je uit hoe hij op deze sectietafel terecht is gekomen. Elsje communiceert met je via brieven, waar vaak aanwijzingen in te vinden zijn. Deze aanwijzingen leiden je langs verschillende andere werken in de tentoonstelling die te maken hebben met aspecten uit het leven van Zwarte Jan. Deze werken komen tot leven doormiddel van Augmented Reality, die je verder over zijn leven zullen vertellen. Augmented Reality en een grappige tone-of-voice sluiten goed aan bij de doelgroep. ‘Saaie’ historische kennis overbrengen op een onze jonge doelgroep gaat veel beter op een interactieve en humoristische manier. Veel gelach is gepaard gegaan bij het testen en het demonstreren van de game, wat precies de emotie is die we willen opwekken bij onze doelgroep.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

https://www.figma.com/file/KCpl9pPmHYNcnVTlXKGJQi/DR%3A-Zwarte-Jan

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.