Customer Journey Mapping
Customer journey mapping is een klantgerichte methode voor het in kaart brengen en optimaliseren van klantprocessen. Het geeft inzicht in de ervaringen van een klant bij het oriënteren, aanschaffen en gebruiken van een product of dienst. Een customer journey map laat zien waar in het klantcontact verbetering mogelijk is om een optimale customer experience te realiseren.
Over de cursus
Het in kaart brengen van de klantcontactmomenten, het opstellen, optimaliseren en analyseren van de customer journey en de wijze waarop interactie met doelgroepen plaatsvindt, staan centraal in deze cursus. Aan de hand van een case uit de praktijk van uw organisatie wordt de theorie over customer journey mapping afgewisseld met het direct toepassen van het geleerde op basis van de case. Aan het eind van deze cursus ben je in staat om zelf een customer journey map te maken op basis van een specifieke klantreis.

Werkvorm
De cursus customer journey mapping wordt in twee dagdelen gegeven. Dit kan op locatie bij de klant of – indien gewenst – bij de Hogeschool van Amsterdam.
Docent
Martijn Bosman werkt als service designer en docent op de Hogeschool van Amsterdam. Als creatief en lateraal denker is hij in staat om organisaties te helpen bij het klantgericht innoveren van hun diensten, producten, communicatie en strategie.
Cursusgeld
Het cursusgeld bedraagt €750,- per deelnemer (wij brengen geen BTW in rekening aangezien dit een scholings-activiteit betreft).
Wat kun je na de cursus?
In kaart brengen klantcontactmomenten
Opzet, optimalisatie en analyse customer journey
Inzicht in de interactie met doelgroepen
Contact
Meer informatie over deze cursus? Neem contact op met Mattijs Blekemolen, coördinator externe samenwerking CMD.
+31 (0)6 211 56 186 Mail Mattijs