Opdrachtomschrijving:
Het creëren van een game met een cautionary tale van een sprookje. Een cautionary tale is een waarschuwing in een verhaal dat aan kinderen en jongeren wordt verteld. Zo hebben we onze game ontworpen voor meisjes tussen de 14-18 jaar. Voor deze opdracht hebben we besloten om de waarschuwingen ‘deel niet je persoonlijke informatie met vreemden’ en ‘dwaal niet van het pad af’ uit het sprookje van Roodkapje te verwerken in onze game.
Eindresultaat:
Speel als Rosa: ze is net verhuisd en nieuw op haar middelbare school. Ze moet haar weg vinden tijdens haar eerste dagen op school. Het spel neemt de vorm aan van een Visual Novel in de stijl van een dating simulator. Ondanks de zachte en vrolijke visuals, heeft Rosa een zware tijd: ze wordt gepest en haar moeder heeft door haar werk geen aandacht meer voor haar. Online ontmoet ze W0lff, hij gamet samen met haar en ze bouwen een band op door elke dag te praten: Rosa kan altijd bij Wolf terecht. Echter, de situatie neemt een duistere wending wanneer ze een online relatie krijgen en Wolf vraagt om privéfoto’s. Het spel begint met een vrolijke en onschuldige sfeer, vergelijkbaar met hoe een slachtoffer in deze situatie zou kunnen belanden. Deze aanpak is cruciaal om het onderwerp te bespreken en de speler emotioneel te betrekken. Als speler heb je de mogelijkheid om keuzes te maken voor Rosa: er zijn drie mogelijke eindes waarin de consequenties van de laatste keuze worden getoond.
Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
Bekijk hier de visual novel in Unity.
Afbeeldingen: