Opdrachtomschrijving:
Het project was één onderdeel van het themasemester Information Design. De drie vakken Storytelling, Infographics en Motion Design maken deel uit van deze opdracht. Het doel was om binnen zes weken een virtueel food verhaal te vertellen met de focus op visual design. (Ik heb gekozen voor het thema bonbons). Er moest rekening worden gehouden met een pakkend verhaal, een specifieke doelgroep, een aansprekende visuele stijl, animatie en interactie.

Eindresultaat:
Het resultaat is een unieke multimedia ervaring, die een intiem inkijkje geeft in het kopen en proeven van een doosje bonbons. De unieke smaken en verrassende ervaring van bonbons staat hierbij voorop. De gebruiker wordt onderdeel van een persoonlijke ervaring en kan op zijn eigen manier de ervaring navolgen. Hij duikt in een nieuwe wereld – een wereld van bonbons en smaken. Door gebruik te maken van geluid, interactie, typografie en beeldtaal wordt een intieme sfeer gecreëerd waardoor de gebruiker het gevoel krijgt de wandeling en de proeverij zelf te beleven. Het is ook een verrassende ontdekkingstocht van de verschillende smaken en de verstopte functionaliteiten binnen het dagboek.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.