Project: Virtali
Korte omschrijving eindproduct:
Een platform waar mensen verhalen over hun huis kunnen delen en zo de verkoopkans vergroten. Potentiële kopers ervaren huizen op een persoonlijke manier waar en wanneer ze dat willen.
Studenten: Naveen Indallal en Ilayda Kucukosmanoglu
Studiejaar: Derdejaars
Genomineerd door docenten: Jos Kok en Mattijs Blekemolen
Genomineerd voor: Better World Award
Opdrachtomschrijving:
De manier waarop mensen digitale producten zien en ervaren is continu aan het veranderen. Mensen willen dingen zo snel mogelijk kunnen doen waar en wanneer zij maar willen. Huiszoekenden hebben bepaalde behoeften zoals het ervaren van persoonlijkheid, voorbereid een bezichtiging ingaan en informatie over de buurt krijgen. Hoe kunnen wij voor huiszoekenden een digitale toepassing bedenken waarmee zij tijd besparen en een persoonlijke ervaringen kunnen krijgen?
Eindresultaat:
De behoefte om het persoonlijk verhaal van een huis en zijn omgeving te ervaren hebben wij opgelost door verkopers te stimuleren dit verhaal ZELF te delen. Verkopers zullen zelf foto’s maken, laten weten wat ze leuk vinden aan hun huis/ de buurt en een 360 foto maken. Op deze manier krijgen huis zoekenden een persoonlijke ervaring omdat de foto’s niet helemaal perfect zijn maar gewoon hoe het er echt uitziet.
Om dit te versterken is er ook een 360 tour. In het prototype is er een foto uitgewerkt, maar het idee is dat het verhaal dat de verkoper vertelt ook zichtbaar is in de interactieve 360 tour. De 360 tour helpt mee met het besparen van tijd, mensen hoeven niet telkens een bezichtiging (zonder resultaat) in te plannen. Om te voorkomen dat we verzeild raken in alle wetten, taxatie etc. rondom het daadwerkelijk verkopen van een huis kiezen wij ervoor alleen een presentatiepakket aan te bieden aan bedrijven zoals Funda zodat bestaande klanten gebruik kunnen maken van ons product.
Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
http://www.virtali.com/
Afbeeldingen: