Opdrachtomschrijving:
Hoe kan ik culinaire liefhebbers met virtual reality van een extra zintuigelijke belevenis voorzien waarbij zij kennis op doen over WT Urban’s gerechten?

Restaurant WT Urban zocht een unieke manier om zichzelf te onderscheiden van andere restaurants in Utrecht, waarbij het product kennis over de gerechten van het menu overbrengt aan culinaire liefhebbers en hen meer smaakbeleving geeft door het combineren van de zintuigen zicht, gehoor, smaak en reuk.

Eindresultaat:
Het eindproduct is een virtual reality app gemaakt voor de Gear VR. Voor het eindproduct heb ik een expositie gehouden met 25 culinaire liefhebbers bij WT Urban. Het eindproduct bevat zeven 360 graden video’s, 2 zijn voor de introductie en afsluiter en 5 voor de gerechten. De 5 video’s hebben een verband met de gerechten. Zo krijgen zij bij iedere video een bijpassende omgeving te zien, met geluiden en een informatieve voice-over over het gerecht. Voorbeeld: Met de Gear VR op het strand van Zeeland staan om vervolgens met de bril op Zeeuwse oesters te eten. Door de zintuigen zicht en gehoor te combineren met smaak en reuk, ontstaat er een extra zintuigelijke belevenis. De video’s duren niet langer dan 3 minuten om het sociale aspect van dineren te behouden. De app kan door middel van een gebruiksvriendelijk interactief besturingssysteem in combinatie met het touchpad van de Gear VR bestuurd worden. De culinaire liefhebbers reageerden erg positief op de expositie.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
https://www.dropbox.com/sh/q19u21yozl6qh9a/AACNEpVqTbNMW_Owqzc1bxFSa?dl=0
https://www.dropbox.com/sh/b24hp83pxy3rfsf/AABRn11nrfmFWJgMWlDHlClOa?dl=0

Afbeeldingen:

2 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.