Opdrachtomschrijving:
De digitalisering van fysieke boeken in het onderwijs, beïnvloedt de overdracht van de stof op een negatieve manier. De stof wordt outdated gepresenteerd in een E-book en veroorzaakt pijn punten in het opnemen van de stof, vooral voor leerlingen met: Concentratieproblemen, Dyslexie, ADD & kleurenblindheid. Looka brengt het gewicht en de ervaring van geschiedenis verhalen beter over door leerlingen te Iaten “Ieven” in de verhalen. Hierdoor stimuleert Looka het opnemen van grote teksten.
Eindresultaat:
Looka, een interactieve digitale geschiedenissoftware voor iPads, gebruikt geavanceerde technologieën zoals AR, VR en 3D-modellen om geschiedenis interactief en boeiend te presenteren. Met Looka kunnen leerlingen op een meeslepende manier de geschiedenis verkennen. Ze kunnen scrollen door tijdlijnen, belangrijke gebeurtenissen ontdekken en dieper ingaan op specifieke periodes of onderwerpen. AR-functionaliteit laat visuele elementen uit het verleden samensmelten met de hedendaagse omgeving. VR, AR-ervaringen kunnen leerlingen meenemen naar belangrijke historische attributen, waardoor ze zich als het ware zelf aanwezig kunnen voelen. 3D-modellen stellen leerlingen in staat om artefacten, gebouwen en andere historische objecten gedetailleerd te verkennen. Door deze interactieve en visuele benadering wordt de leerstof levendiger en kunnen leerlingen zich beter inleven in historische contexten. Looka bevordert de interesse van leerlingen en presenteert geschiedenis op een boeiende wijze.
Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
https://psychology-concern-119811.framer.app/
Afbeeldingen: