Opdrachtomschrijving:
Reizen is een stressvol proces. Al helemaal als mensen niet weten waar ze aan toe zijn en onzekerheden tegenkomen. Mensen die gestresst zijn kunnen niet meer goed vooruit denken en al helemaal niet multitasken. Hoe kan een interactieve toepassing passagiers op Schiphol op een gebruiksvriendelijke manier minder stress laten ervaren, vanaf het moment van aankomst op Schiphol tot aan het boarden, waarbij ze zo min mogelijk hoeven te multitasken en onzekerheden vermeden worden?

Eindresultaat:
Stressvrij Schiphol laat in een grafiek de drukte per locatie op Schiphol zien. De passagier vult zijn vluchtnummer in om een persoonlijk advies te krijgen. Op de huidige locatie van de passagier en de locaties die op zijn traject nog komen wordt de drukte uitgedrukt in wachtrij-tijden. De app geeft de drukte aan op dat moment en in de toekomst, tot de vlucht vertrekt. Door de vluchtgegevens kan de tijd berekend worden die de passagier nog over heeft naast de wachttijden, om zelf te besteden. De app geeft aan wat voor de passagier de beste vertrektijd is vanaf zijn locatie om op tijd bij de gate te komen. Hierbij wordt rekening gehouden met de minste wachttijd over het totale traject. Door passagiers die heel veel tijd hebben iets later naar de volgende locatie te sturen dan de mensen die moeten haasten, worden lange wachtrijen korter omdat niet iedereen tegelijk gaat. Door de onzekerheid over tijd weg te nemen kan de passagier stressvrij op reis.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:


Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.