Opdrachtomschrijving:
De ASN bank is een bank met als missie de duurzaamheid van de samenleving te bevorderen. Waarbij vertrouwen in de bank voorop staat voor ASN. Daarbij is het belangrijk dat mensen veilig leren omgaan met geld, vooral voor kinderen is dat belangrijk vind ASN. Voor de doelgroep 6-8 jaar wil de bank bewustwording creƫren onder de kinderen en ze meer inzicht geven in de waarde van geld. Deze doelgroep heeft een junior rekening geopend en zijn nieuwsgierig naar hoe ze moeten omgaan met geld en hoe het is in te zetten.

Eindresultaat:
Via een een spaarpot en een led scherm kinderen te laten zien hoeveel geld erin de spaarpot zit en wordt gestopt. Een spaarpot die bij de kinderen op de kamer kan staan of in de woonkamer, zodat de ouder er ook bij betrokken is. Bij ieder muntje wat in het het potje gestopt wordt verschijnt er een leuk bericht op het scherm en laat het zien hoeveel ze de natuur kunnen helpen en wat ze er al mee kunnen kopen. Om zo kinderen een beter inzicht te geven in wat iets nou eigenlijk daad- werkelijk kost. Via de app kunnen ze dan ook live meekijken met hun spaarpotje en een doel instellen. Zoals bijvoorbeeld sparen voor een fiets die eigenlijk helemaal geen 2 euro kost. Omdat kinderen dan op deze manier meer bewust zijn van wat iets kost, gaan ze ook anders met hun spullen en die van andere.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.