Opdrachtomschrijving:
Bijna iedereen doet boodschappen bij de supermarkt, dat is de norm. Als dochter van kleinschalige, natuurinclusieve boeren zag ik mijn ouders worstelen. Ze verdienden te weinig en hun bedrijf ging verloren. Bij andere vergelijkbare bedrijven hoorde ik dezelfde geluiden. In een tijd van landbouwtransities, milieu-uitdagingen en maatschappelijke veranderingen, is de boodschap consistent: bijna iedereen wil dat deze boeren blijven bestaan en een prominentere rol gaan spelen in onze samenleving.

Eindresultaat:
De natuur-inclusieve boer heeft het meest baat bij rechtstreeks verkopen, maar mist vaak tijd of kennis om die verbinding met de consument te maken. Consumenten hebben moeite om lokale boeren te vinden, online en fysiek. De Landkeuken slaat hierin een brug tussen boer en klant door de beleving rondom authentiek en lekker eten terug te geven aan jou, de consument.  De app maakt gepersonaliseerde weekmenu’s met seizoensgebonden- en lokale producten. Daarbij leer je meer over de boer achter de ingrediënten, deze deelt eigen verhalen en geeft je hiermee een glimps in het idyllisch landleven. Vanuit een kooplijst maak je makkelijk zelf een geoptimaliseerde route aan, langs verschillende boeren waar je als klant je producten rechtreeks koopt.  De app gebruikt verschillende gedragsprincipes, zoals o.a. de Cashless Effect Theory (door prijs niet te vermelden, ben je eerder geneigd meer te willen) en Commitment & Consistency (producten eenmaal op de lijst? Dan ga je eerder naar de boer).

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Bekijk hier mijn Productbiografie (Notion)

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.