Opdrachtomschrijving:
Depths of Change is een afstudeerproject van CMD. Binnen deze opdracht kreeg ik veel ruimte voor creatieve invulling en was het mijn taak om een project te bedenken dat zowel aan de CMD-competenties en eisen voldeed als een duidelijke oplossing bood voor een maatschappelijk probleem. Mijn specifieke eisen voor het project waren dat het een technisch uitgewerkt prototype moest zijn en een impact moest hebben op een specifieke doelgroep.

Eindresultaat:
Depths of Change is een meeslepend 3D-spel waarin spelers worden ondergedompeld in een verhaal dat draait om vijf grote milieuproblemen: plasticvervuiling, koraalverbleking, overbevissing, chemisch afval en olievervuiling. Samen met hun trouwe metgezel, Buddy, gaan spelers op een spannend zee-avontuur en komen ze in elk hoofdstuk van het spel een van deze problemen tegen. Het spel combineert diepgaande storytelling, prachtige visuele elementen, interactieve gameplay en onverwachte wendingen.

Depths of Change biedt spelers niet alleen vermaak, maar heeft ook een educatieve insteek. Het brengt de milieuproblemen rechtstreeks naar de spelers, waardoor ze spelenderwijs leren over deze urgente kwesties. Aan het einde van het spel krijgen spelers ook een realiteitscheck door middel van afbeeldingen en feiten die de werkelijke situatie tonen. Het uiteindelijke doel van het spel is bewustwording creƫren rondom de milieuproblemen door middel van een indrukwekkende en educatieve ervaring.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Design Rationale (Figma)

https://sam-vz.itch.io/depths-of-change

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.