Opdrachtomschrijving:
We staan er niet genoeg bij stil dat PET-flessen impact hebben op het milieu vanwege productie, transport en afvalverwerking. De Knowledge Mile heeft ons gevraagd om een oplossing te ontwikkelen dat deel is van een bestaand Join the Pipe tappunt. Wij moeten ervoor zorgen dat door onze oplossing het aanschaffen van water in PET-flessen op de Amstelcampus afneemt en het gebruik in hervulbare flessen onder studenten toeneemt.

Eindresultaat:
Het concept Fill ‘N Flip dat wij als team hebben ontwikkeld zorgt er voor dat het hervullen van een hervulbare fles leuker wordt. Door verschillende elementen kunnen gebruikers met of zonder de applicatie opscheppen met hun tap-gedrag en beloond worden voor het helpen aan een beter milieu. Zo kan de gebruiker een Fill ‘N Flip sleutelhanger toevoegen aan haar hervulbare fles en hiermee bij het tappunt inchecken. Zo krijgt iedere gebruiker een tap-level toegewezen en zal de gebruiker een level omhoog gaan na vier keer getapt te hebben. Dit getal is gebaseerd op de hoeveelheid die een persoon gemiddeld per dag moet drinken. Daarnaast verdienen gebruikers tokens door het tappen. Deze kunnen omgezet worden om het bottle-flip spel te spelen en points te verdienen. Deze points kunnen omgeruild worden tot beloningen in de vorm van LED kleuren in het tappunt. Door het IOT element (Internet of Things) wordt het watergebruik van de verschillende tappunten bijgehouden en wordt er door een online dashboard inzicht gegeven.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:


Afbeeldingen:

One Comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.