Opdrachtomschrijving:
Online shoppen op een tablet levert frustratie op. Highstreet is een e-commerce platform dat een oplossing biedt. Merken kunnen zich aansluiten en krijgen een eigen native tablet applicatie. In de eerste versie van Highstreet is vooral voor de catalogus een naadloze ervaring gecreĆ«erd. De toekomst van e-commerce zal draaien om inspireren en ontdekken. Vandaar de vraag: “Hoe kan er binnen de tablet applicatie Highstreet een betere user experience (UX) gecreĆ«erd worden op het gebied van inspireren en ontdekken?”

addtolist

Eindresultaat:
Vanuit de opdrachtgever was het belangrijk dat het ontwerp schaalbaar zou zijn voor de verschillende merken aangesloten bij Highstreet en dat het zou passen bij hoe de app nu al is. Er hebben verschillende schetsworkshops plaatsgevonden met de opdrachtgever om tot een High level concept te komen. Vervolgens ben ik verder gegaan met het interaction design en heb ik deze door middel van een prototype getest met de doelgroep. Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan met het visual design. Als proof of concept heb ik het visual design uitgewerkt voor het merk ‘9 straatjes’.

De oplossing draait uiteraard om inspireren en ontdekken, dit door een functioneel sfeerbeeld op home, zelf aan de slag kunnen gaan met producten, persoonlijke lijstjes aan kunnen maken en deze delen om zo feedback te krijgen op producten. Een nieuwe manier van shoppen op een tablet wat inspeelt op de behoeftes van de doelgroep, de opdrachtgever en de toekomst van e-commerce: persoonlijk, sociaal en de beleving staat centraal.

23.Website_like-copy

 

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
https://amberhaccou.proto.io/share/?id=2886e2ab-5fb8-4ae6-8fc2-4524811414cb&v=7

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.