Opdrachtomschrijving:
Jongeren consumeren op een andere manier nieuws. Het avondjournaal verruilen ze voor hun virtual reality game room. Jammer, want daardoor missen jongeren veel context en achtergrondinformatie bij het nieuws. Dat heb ik met dit project willen oplossen. Door de jongeren meer content te bieden bij het nieuws, zal De Correspondent een bredere doelgroep aanspreken.

Eindresultaat:
Om ervoor te zorgen dat jongeren meer context/achtergrond informatie krijgen bij het nieuws heb ik een toepassing ontwikkeld genaamd Insights.

Met Insights zet ik een eerste stap voor De Correspondent om een jongere doelgroep aan te spreken. Ik heb namelijk geprobeerd om te experimenteren met nieuwe vertelvormen die passend zijn bij vwo- scholieren. Omdat de helft van de doelgroep afhaakt als ze een artikel voorbij zien komen met veel tekst, heb ik dit gat op proberen te vullen door verdiepende journalistiek behapbaar te maken.

Met Insights consumeert de gebruiker de belangrijkste inzichten uit de bestaande (en in de toekomst nieuwe) journalistiek van De Correspondent. Echter gebeurt dit op een behapbare manier. Zo is er bijvoorbeeld veel gebruik gemaakt van beeld en video en zijn is de content opgedeeld naar verschillende schermen.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
https://www.youtube.com/watch?v=z_nivEPfPiY
https://www.youtube.com/watch?v=Bp4EDeHi1VE&t=2s

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.