Opdrachtomschrijving:
In onze kennismaatschappij blijft er nieuwe informatie en technologie bij komen. Het is daarom voor iedereen belangrijk, met bijzonder de jongere generaties, om hier mee om te leren gaan. ‘Zelfregulerend leren’ kan hier bij helpen, door ons te leren ‘hoe’ we moeten leren. Interviews met kinderen, scholen en huiswerkinstituten lieten zien dat kinderen dit momenteel niet kunnen. Het doel van dit afstudeerproject was een manier te vinden om kinderen op een speelse manier met deze
vaardigheden kennis te laten maken.

Eindresultaat:
In KnowHow worden leerlingen door Milo meegenomen op een ruimtereis. Samen verzamelen ze vruchten die elk hun eigen speciale krachten hebben. Deze speciale krachten zijn leerstrategieën die op een simpele manier praktisch worden gemaakt, zodat leerlingen deze kunnen inzetten tijdens dagelijks schoolwerk. Hierdoor ontwikkelen ze, gedurende het schooljaar en op eigen tempo, verschillende manieren om hun eigen leerproces vorm te geven op een manier die bij hun individuele talenten aansluit. Aanvullend is er een ondersteunende tool voor leraren ontwikkeld, zodat deze de voortgang van de leerlingen kunnen volgen en ondersteunen. KnowHow is gebaseerd op theoretische modellen uit de onderwijspsychologie in samenwerking met Erasmus Universiteit Rotterdam, en mede uitgewerkt door middel van gamification. Het resultaat is een educatieve tool die inspeelt op een maatschappelijk probleem, rekening houdt met de wensen van leerlingen en docenten, en direct aansluit op bestaande educatieve uitgevers

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Afbeeldingen:

2 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.