Opdrachtomschrijving:
Voor de meesterproef kies je uit verschillende casussen voor je eigen project. Dit was in mijn geval het beeld van de Aarsman collectie. Hierbij laat je je eigen mening/visie als ontwerper in terugkomen. In mijn geval was dit dat maatschappelijke problemen niet ongezien kunnen worden. Een beeld van een vos (in hartje Londen) lijkt zo schattig, maar is dat het wel?
Eindresultaat:
Het eindresultaat is een interactieve storytelling website die het beeld analyseert en het maatschappelijke probleem hierachter uitbeeld. In dit geval: ‘vossenoverlast’ in Londen. Het verhaal brengt je door een stukje geschiedenis, het leven (van de vos/hoofdonderwerp) in een ‘point of view’ stijl en tot slot een conclusie. In de conclusie vergelijken we het leven van een vos in zijn natuurlijke habitat (‘normale’ situatie) met die van stedelijke vossen. In deze conclusie komt mijn mening sterk naar voren. In de website wordt veel gebruik gemaakt van micro-interacties en animatie.
Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
Bekijk hier het prototype in Figma
Afbeeldingen: