Opdrachtomschrijving:
Animaties en motion graphics worden steeds meer toegepast in interactieve applicaties. Daarom was de vraag om motion in een interface-ontwerp toe te passen, om zo de interactieve ervaring te verrijken en verbeteren met behulp van animatie en geluid. Het doel was om een karakter te bedenken en te animeren in drie verschillende states. 2D zag ik als een beperking, dus besloot ik mijn karakter in 3D te realiseren. Dit is niet alleen uniek, maar ook de gerealiseerde creatures zijn origineel.

Eindresultaat:
De karakters zijn drie verschillende creatures gerealiseerd en geanimeerd in de 3D programma Blender. Het idee dat ik mijn hoofd had en had uitgewerkt op papier vond ik in 2D perspectief niet echt passen. Daarom besloot ik mijn idee uit te werken in 3D, alhoewel het redelijk nieuw voor me was, wou ik de uitdaging aan gaan. In 3D heb ik veel meer mogelijkheden en vrijheid, hierdoor kon ik de karakters echt tot leven brengen. De creatures zijn gemaakt van staal en zijn opgebouwd uit verschillende ruimtefiguren met unieke poten. Elk creature beweegt zich voort op zijn eigen manier en in zijn eigen omgeving. De geluiden bij het voortbewegen verschilt ook per creature door de omgeving en ondergrond waarin ze zich bevinden. Hierbij heb ik goed nagedacht over de bijhorende bewegingsprincipes en het geluid. Hierbij heb ik ook nog een website gemaakt, waarbij de geanimeerde creatures te zien zijn.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

https://yunusemrecmd.github.io/interface-beweging/

Afbeeldingen:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.