Opdrachtomschrijving:
Paradiso is een poppodium. Het probleem is dat de Paradiso nieuwsbrief niet wordt gelezen. Hierdoor kan de gebruiker zijn favoriete artiesten missen. Aan de hand van het probleem is een design challenge geformuleerd: Hoe zorgen we voor een verbeterde gebruikerservaring als het gaat om nieuwe informatie ontvangen, zonder dat dat de gebruiker overspoeld wordt? Hoe kan dit gerealiseerd worden met behulp van bestaande technieken?

Eindresultaat:
Een service die gepersonaliseerd updates (informatie over artiesten,concerten, speciale events) genereert via Spotify en verstuurt via Whatsapp door naar de muziekvoorkeuren van de gebruiker te kijken. “Wie kent jouw muzieksmaak beter dan Spotify?” Het concept biedt een makkelijke manier om up-to-date te blijven met alleen de artiesten die de gebruiker wil volgen. Dit wordt mogelijk gemaakt door de verbinding met Spotify. Hier worden de voorkeuren van artiesten uit gehaald die de gebruiker volgt. Daarnaast is er een functie die gerelateerde artiesten aanbiedt aan de gebruikers. Hier worden nieuwe artiesten aangeraden die de gebruiker nog niet volgt. De artiesten zijn gebaseerd op de artiesten die de gebruiker wel volgt, wat weer uit de data van spotify kan worden gehaald. Hierin kunnen aanpassingen worden gemaakt, net als de frequentie waarin berichten ontvangen worden. Door het invullen van een telefoonnummer, wordt de dienst actief.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

https://drive.google.com/file/d/1tk5lTEiN7lZIFTT_OM7TE-Mz_13kF9Oi/view?usp=sharing
https://projects.invisionapp.com/share/2MT1269439998Y
https://drive.google.com/open?id=1a2JcMTI4-FG8l0UdMO55pk3W4EuquYIw


Afbeeldingen:

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.