Opdrachtomschrijving:
Tickerus was mijn afstudeeropdracht. De belangrijkste eis vanuit de opleiding was om een probleemsituatie op te lossen met een conceptuele, interactieve applicatie. Het was mijn persoonlijke leerdoel om te komen tot een inspirerend product voor de muziekwereld; een product waar iedere liefhebber van muziekevenementen het nut van inziet. Een aanleiding werd gevonden toen ik als radio DJ in contact kwam met de organisatoren, artiesten en bezoekers van de OT301.
Eindresultaat:
User-engagement is erg belangrijk voor organisatoren en artiesten van kleine, intieme evenementen. Ze hopen dat hun bezoekers terug blijven komen. Facebook -de meest gebruikte tool onder organisatoren- geeft een vertekend beeld van user-engagement en terugkomende bezoekers. Om dit op te lossen biedt het design van Tickerus een plek voor zowel het vinden, kopen, verkopen als het scannen van tickets. Zo kan de user-engagement rondom een evenement volledig gemeten worden.
Om een idee te schetsen van het concept zijn er twee producten opgeleverd: een HTML, CSS, Javascript prototype van Tickerus, en een animatievideo over Tickerus. Het prototype diende om de eerste designkeuzes te testen op +5 echte gebruikers. (material design) De video werd gebruikt om het concept te presenteren aan organisatoren, artiesten en collega’s.
Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
http://tickerus.com/prototype.html https://drive.google.com/file/d/0Bz28KfraypbrSlFWTlh4alJmOU0/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bz28KfraypbrYkNmTUxmOVFoNlE/view?usp=sharing
Afbeeldingen: