Opdrachtomschrijving:
De Nederlandse Spoorwegen (NS) wil niet langer alleen maar bekend staan als vervoerder. Ze willen hun reizigers een nieuwe ervaring aanbieden. De NS wil zijn merkbeleving versterken in de periode voor, na en tijdens de reis. Daarom heeft NS de opdracht gegeven om een unieke website te maken die gebruikers een bijzondere leeservaring aanbiedt naast hun treinreis. De 99 verhalen zijn allen dezelfde verhalen maar in een andere creatieve schrijfstijl geschreven.
Eindresultaat:
In deze opdracht was het aan mij om deze website te ontwerpen en te prototypen. Het was hier belangrijk dat de gebruikers snel en makkelijk een verhaal konden vinden voor, na en tijdens een reis op hun smartphone, tablet of desktop in het overzicht. Het ging dus om een multi-device ervaring waardoor het belangrijk is dat gebruikers een taak kunnen starten en afmaken op verschillende devices, maar ook dezelfde ervaring hebben over de verschillende devices. Daarnaast zijn de 99 verhalen allemaal uniek vormgegeven in een eigen stijl. Deze kunnen worden gezien als kleine schilderijtjes van het verhaal. Van de 99 verhalen moest ik één verhaal vormgeven.
Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
Ontwerp-documentatie | Live Demo | Github Repository
Afbeeldingen: