Opdrachtomschrijving:
Dit project is gemaakt tijdens het volgen van het Honours programma, als passieproject om mijn design skills te verbeteren. Hoe mijn volledige proces hiervoor verliep, was helemaal aan mijzelf. Het was hier mijn bedoeling om door middel van o.a. grondig onderzoek, experimentatie, protoyping en testen een concept voor gameplay te ontwerpen, die jongvolwassenen opvrolijkt en ontspant.

Eindresultaat:
Het eindproduct van Angling Around is een prototype voor het concept van deze game. Door o.a. gebruik te maken van een centraal gameplay mechanisme, gestructureerde doelen, vrijheid voor spelers, herkenbare personages en door rekening te houden met de executieve functies van het brein, is er gameplay ontworpen om jongvolwassen, casual gamers zo vrolijk en ontspannen mogelijk te maken. Reacties van spelers waren zeer positief; het overgrote deel van de testgebruikers geven aan er daadwerkelijk vrolijker en meer ontspannen van te worden. Naast het prototype is er ook een Design Rationale waarin de belangrijkste delen van dit project worden toegelicht.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Design Rationale (Notion)

Prototype (Adobe XD)

Afbeeldingen:

6 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.