Opdrachtomschrijving:
De Hermitage in Amsterdam is een fascinerende plek voor jong en oud om te bezoeken, maar ook zij kunnen hier en daar ondersteuning in engagement gebruiken. Om kinderen tussen 8 en 12 jaar warm te maken voor de tentoonstelling ‘Romanovs in de ban van de Ridders’ van komend seizoen, hebben we de opdracht gekregen om een aansluitende korte game te ontwikkelen die één of meerdere objecten uit het museum introduceert. De game moest van tevoren speelbaar zijn vanuit huis of school.

Eindresultaat:
Jacht op de Pracht is een game waarin kinderen van 8 tot 12 jaar spelenderwijs meer kunnen leren over de onderwerpen die de Hermitage komend seizoen gaat tentoonstellen. In het spel komen Joris en de draak van een kunststuk in het museum tot leven; de draak steelt een harnas en Joris gaat er achteraan, rennend door middeleeuwse bossen en dorpen. Met zijn schild weerkaatst hij de vuurballen van de draak en pakt daarmee één voor één de drie onderdelen van het harnas terug.

Dankzij de duidelijke display van de voorwerpen uit het museum (Queens cup, schild, harnas, schilderij) leert het kind de onderdelen herkennen en kan er vervolgens in het museum zelfs wat over vertellen. De game is verder volledig in cartoon-achtige stijl met felle kleuren en geluidjes, waarbij voorbeeld is genomen aan andere populaire games. Het spel is maar liefst in vier rondes getest bij zowel medestudenten in de minor Applied Game Design als met kinderen uit de doelgroep, en is daardoor volledig aansluitend.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:

Speel de game zelf hier!

Let op: WebGL support geen video’s, vandaar dat de cutscenes los bij zijn gevoegd (intro + outro cutscenes)

 

Afbeeldingen:

6 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.