Opdrachtomschrijving:
Soda Studio, Creative Partner van Albert Heijn, heeft mij gevraagd om voor de winkelketen te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn tot het optimaliseren van de huidige klantervaring met het oog op Adaptive Content. Het eindproduct moest aansluiten bij de kernwaarden (waaronder duurzaamheid en klantgerichtheid) van deze servicegerichte winkel.

Eindresultaat:
Samen Duurzaam helpt vaste klanten van Albert Heijn met het duurzamer doen van hun boodschappen door te anticiperen op voorkeuren en context van de gebruikers. Door dit te combineren met de data van de winkels ontvangen klanten gepersonaliseerde, duurzame suggesties gedurende hun hele boodschappenproces. Denk hierbij aan het tonen van producten die gered kunnen worden, omdat deze bijna over datum gaan, maar ook het aanbieden van duurzame alternatieven in de winkelmand. De klant wordt door middel van gamification beloond en daarnaast geïnformeerd over de positieve effecten van de verantwoorde keuzes die hij of zij heeft gemaakt. Dit alles zorgt ervoor dat de klant op een laagdrempelige manier duurzamer boodschappen kan doen en daarbij gestimuleerd wordt door een good-feeling.

Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
https://invis.io/6BXF9O8Q3MD#/418971013_0-_Startscherm

Bekijk hier mijn design rationale.

 

Afbeeldingen:

5 Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.