Opdrachtomschrijving:
Als ondernemer wil je de juiste klanten aantrekken die bij jou passen als ontwerper. Mijn ultieme uitdaging is om een klant aan te trekken die met een uniek “intellectual property” op mij afstapt om een promotie website voor te maken. In dit geval gaat het om de extensie van een filmervaring met hetzelfde karakter als de film. De promotie website moet nieuwe kijkers overhalen tot het willen zien van de film of het moet al bestaande kijkers nét dat extra beetje ervaring geven.
Eindresultaat:
De promotie website voor “The Hateful Eight” ademt het karakter van de film: “in your face” en niet te veel uitleg. Identiteit staat voorop en de sfeer die over wordt gebracht is hierbij de content. Door de kijker meer bewust te maken van wat er allemaal te zien is op de website is de kijker gelimiteerd aan acht kogels, wat gelijk staat aan acht kliks. Wanneer deze kogels op zijn, zal de kijker moeten herladen, alleen dan letterlijk de pagina herladen. De promotie website is opgebouwd vanuit de kern van de film. Acht karakters, twee locaties en één regisseur. Deze secties komen terug om de kijker een “simpel” overzicht te geven van wat de promotie website te bieden heeft en waarom die nummers daarin onder andere de kracht zijn van de film.
Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
https://joopakerboom.github.io/thehatefuleight/
Afbeeldingen: