Opdrachtomschrijving:
De vraag van de opdrachtgever was om met een herontwerp van het online magazine van Pure Luxe ervoor zorgen dat zowel de succesvolle zakelijke/ondernemende gebruikers als hun dierbaren (met een interesse in zakelijk en/of luxury nieuws) vermaakt, geïnspireerd en geïnformeerd worden doordat ze een gepersonaliseerde selectie artikelen krijgen aangeboden gebaseerd op hun interesses binnen ‘luxury lifestyle’, zodat ze meerdere relevante artikelen tot zich nemen en vaker terug keren naar de site.
Eindresultaat:
De herontworpen website verbetert de synergie tussen het fysieke magazine en de website zelf. Ook de consistentie van de huisstijl van het merk Pure Luxe wordt hierbij verbeterd en deze is duidelijk vastgelegd. Het herontwerp van Pure Luxe zorgt door middel van personalisatie ervoor dat gebruikers eerder vermakelijke en inspirerende artikelen vinden op basis hun interesses. De endless scrolling op de artikel pagina’s zorgt ervoor dat gebruikers eerder geneigd zijn om een tweede artikel door te blijven lezen, uit tests met de eindgebruiker kwam naar voren dat dit werkt. Hierdoor zijn de doelen ‘meerdere relevante artikelen’ en ‘geïnspireerd raken door een gepersonaliseerde selectie artikelen’ uit de initiële design challenge vertegenwoordigd in het herontwerp. Ook het doel ‘om gebruikers vaker terug te laten keren naar de site’ wordt in het herontwerp behandeld door gebruikers met likes, reacties, bookmarks en accounts aan te laten maken meer kunnen investeren.
Link(s) naar meer info / demo(s) / filmpjes van het project:
Afbeeldingen:
Mooi stuk werk.