Nominaties Golden Dot Awards 2022
Dit zijn alle 32 genomineerde studentenprojecten van dit jaar!

Hidden Stories

Hidden stories is de applicatie die de verborgen verhalen van de stille migranten zichtbaar maakt. Vaar langs de locaties die van meerwaarde zijn voor de Kaapverdiaanse gemeenschap.

Stories of Westerbork (RtUX)

Stories of Westerbork (SoW) geeft context over de in scène gezette Westerborkfilm door contrasten te schetsen met betrouwbare bronnen en persoonlijke verhalen met als doel het bijdragen aan mediawijsheid.

pAppa

Veel vaders zijn zich niet bewust van hun belangrijke rol, juist in de eerste maanden van hun baby. pAppa helpt vaders door middel van tips en challenges in het hechtingsproces met hun kindje.

Boekenzoeker

Een app die de scholieren helpt om snel en gemakkelijk leesboeken te kunnen vinden in de school bibliotheek. De leerling krijgt een overzicht van boeken waar hij/zij op zoek naar is.

Het Mysterie van Zwarte Jan

Een interactieve game ervaring in het Amsterdam Museum middels een Augmented Reality app. Los de dood van Zwarte Jan op door andere tot-leven-gekomen schilderijen te interviewen.

Bangladesh. Their stories, their voice.

Twintig aquarelportretten van de klimaatvluchtelingen in Bangladesh. Hun eigen ontroerende verhalen en verschillende manieren van overleven, strijd, veerkracht en aanpassingsvermogen.

TeamSight

Met TeamSight kunnen jonge professionals vanaf elke locatie flexibel en efficiënt hun afspraken beheren, nieuwe afspraken inplannen en updates van collega’s bekijken.

Making Sense of the Noise

Dit is een platform voor muziekliefhebbers. Ontdek nieuwe muziek die jij leuk vindt, en wat er nou écht speelt in jouw buurt.

Buurt Monsters

Buurt Monsters is een onderzoek toolkit waarmee je op een speelse en intuïtieve manier de wensen van kinderen tussen de 8-12 jaar over de publieke ruimte kunt verzamelen.

Limits

Limits is een Progressive Web App dat als ondersteunende tool gebruikt kan worden tijdens voorlichtingen op middelbare scholen om bewustwording te creëren over verslavingen.

Happie

Gebruik Happie; dé app waarmee je snel en gemakkelijk restaurants in de buurt kunt zien, waardoor jij minder tijd kwijt bent aan het zoeken naar een restaurant en meer tijd hebt om lekker te dineren.

The Happy Journey

The Happy Journey is een ondersteunende app die cliënten op een speelse wijze helpt om de voortgang en inzichten tijdens hun therapietraject te documenteren, en hun tussentijdse huiswerk bij te houden.

BoekieClub app

Een digitale oplossing die kinderen met een potentiële taalachterstand uit achterstandswijken stimuleert, motiveert en uitdaagt om meer te lezen.

Zullen we samen even praten?

“Zullen we samen even praten?” is een kinderboek. Het boek nodigt jonge kinderen uit om te praten over hoe ze zich voelen.

Virtually Human – Animation Dashboard

Met ons dashboard kunnen developers code strings genereren, die passen bij verschillende emoties -  om je Digital Human te kunnen personaliseren. Deze code is dan te integreren in hun eigen systeem.

Metallo’s

De oplevering bestaat uit drie metalen 3D-creatures met elk zijn unieke manier van voortbewegen in zijn eigen omgeving. En een website, waar je kunt switchen  tussen de verschillende creatures.

Love4all

Love4all is aanjager van maatschappelijke gedragsverandering. Zo laat het zien dat elkaar lief hebben, maar ook jezelf lief hebben erg belangrijk is. Dit alles is te lezen in een blog.

2 seconden stilte

2 seconden stilte is een digitaal monument voor het Tropenmuseum. De gebruiker wordt geconfronteerd met de enorme omvang van de Nederlandse slavernij.  Zonder oog te verliezen voor het individu.

TOFGROF

TOFGROF is een app voor het hergebruiken en upcyclen van grofvuil, waarbij gebruikers op een duurzame en creatieve manier aan de slag kunnen met de gratis spullen die de straat te bieden heeft.

Bio Finder

Bio Finder ondersteunt studenten bij het kiezen van inheemse tuinplanten en het geven van advies over de verzorging van de planten voor een effectieve bijdrage aan de biodiversiteit.

The Greatest Number

Een interactieve datavisualisatie website over de huisnummers in het dorp Oud sloten (Amsterdam).

Ruby – 3D robot animatie

Voor het vak Interface & Beweging, heb ik een Rubiks Kubus karakter (Ruby) gemaakt in Blender en heb ik deze laten animeren met passende audio effecten.

Qatar 2022

Voor de eindopdracht van Visual Interface Design heb ik een vernieuwende interface gemaakt, waar je de bewegingssensoren van je telefoon moet gebruiken om te interacteren (iPhone X of nieuwer).

De Olijfboom

Ons concept is een visualisatie van een stamboom. In deze stamboom, vertellen wij het verhaal van het geredde kind.

FAMCAM

De FAMCAM biedt een extra plezierige dimensie gedurende het beeldbellen, aan jonge kinderen en hun gedetineerde vaders ter ondersteuning in het onderhouden van goed contact. 

Zoek je perfecte boek

Met deze app kunnen kinderen eenvoudig en op een leuke manier hun perfecte boek vinden. Deze kinderen kunnen het boek toevoegen aan hun boekenlijst, en deze uitprinten of e-mailen.

Het Algoritmeregister

Het Algoritmeregister is dataplatform meteen antwoord op een dringende oproep vanuit de maatschappij en de huidige politiek discussie om meer inzicht te geven op het gebied van data en algoritmes.

Een Duivelse Druk

Het eindproduct is een publicatie (a5 formaat) gemaakt op basis van de geschiedenis van het lettertype: Mason Serif.

Dobby

Ons product is een een visual novel met in de hoofdrol Dobby, een bijpersonage uit Harry Potter. In onze game kruip je in de wereld van Dobby, waar jouw keuzes belangrijk zijn voor  het verhaal.

CMD Online

CMD Online is een browser-gebaseerde (mobiele) matching applicatie die we gemaakt hebben om docenten van CMD te helpen bij het samenstellen van (studenten)teams.

Mijn onweerstaanbaar lekkere herfstwandeling door Amsterdam

Het eindproduct is een interactief dagboekbericht. Het multimedia product maakt een bijzondere herfstwandeling door Amsterdam op een persoonlijke en verhalende manier ervaarbaar voor de kijker.

Talking Pronouns

Met Talking Pronouns kunnen gebruikers door verhalen te vertellen wennen aan het gebruiken van genderneutrale voornaamwoorden. De app gebruikt spraakherkenningstechnologie om ze te helpen en motiveren